Rock Falls - all American small town life

14 juni 2018 - Rock Falls, Verenigde Staten

Na een vertraging maar verder heel relaxte vlucht van JFK naar Chicago proberen we op O'Hare een huurauto te regelen. Dat was nog niet zomaar gebeurd. Lang verhaal kort: aan de balie was het een dikke 100 dollar duurder dan online, dus naast de balie online staan boeken en weer terug naar de balie om de sleutels op te halen. Na een rit van 2 uurtjes kwamen aan in Rock Falls. Wat een verschil met NYC... Een verblijf in Rock Falls begin je natuurlijk met de wereldberoemde Chicken George (chicken sliders volgens geheim recept met een lekker dipsausje en sla en frietjes) van de Candlelight Inn. Delicious!
De dag erna gingen we naar Crystal Lake RV Park en maakten we kennis met Ben, Mindy, en de boys, hun zoontjes van 8 en 11 jaar oud: Lucas en Connor. Wat een mooi meer met strandje, beach volleyball, en grote opblaastoys in het water, waar wij later ook nog kennis mee zouden maken :-) De rest van de dagen draaien we mee in het small town all American life: we helpen Ben met de website van Crystal Lake RV Park, werken daar zelf nog verder aan,  lunchen bij de Subway, gaan met de hele familie naar de T-ball wedstrijd van Lucas, uit eten en tussendoor “we shoot hoops” en jagen we op lightning bugs (prachtig!) met de jongens. Onze laatste dag moeten we er dan echt aan geloven: zelf mee zwemmen in het meer en van de hoge Aqua Tower glijden en jumpen. Wel enthousiast aangemoedigd door de jongens. Helaas komt dan het afscheid en rijden we terug naar O’Hare om de auto in te leveren en Chicago onveilig te gaan maken.