Pecos Valley, New Mexico - breaking good

24 juni 2018 - Santa Fe, New Mexico, Verenigde Staten

Door de tip van Nikki kwamen we hier terecht: op ongeveer 6 uur rijden van de Rocky Mountains; Santa Fe in New Mexico. Precies zoals je het kent uit films en vooral Breaking bad: hitte, strak blauwe hemel, en dat bekende landschap. Op weg er naar toe komen we langs The Great Sand Dunes, enorme zandvlakten waar je kan sleeën en sandboarden. Dus wij met onze geleende (winter)sleetjes van Nikki de zandbergen op. Nou, de waarschuwingen in het visitor’s center blijken toch waar: gewone sleetjes doen het hier niet, moet je toch speciale slee-borden huren daar. Maar dat mag de pret niet drukken, we gaan - iets minder hard roetsjend dan gedacht - toch de berg af. Met 2kg zand in onze schoenen en kleren rijden we verder. De airbnb, een half uur buiten Santa Fe in Pecos is geweldig: heel mooi uitzicht, superlieve hosts (een gepensioneerd stel, hij altijd bakker geweest, dus top cinnemon rolls bij het ontbijt :)) en 2 mooie kamers plus badkamer voor onszelf. Santa Fe is ook een mooi stadje: alles in die typische, rode, geplasterde bouwstijl. We zien ook nog de mysterious staircase in de Loretto chapel, uit Unsolved mysteries: hij lijkt nergens op te steunen maar staat toch. Mooi om te zien. Daarna op zoek naar een kroeg met tv en mét voetbal (Dui-Zwe) soms lastig hier in Amerika, maar we vinden er een op goed geluk. Precies als we binnenkomen scoort Zweden de 0-1 🎉 Maarja, de wedstrijd verloopt zoals alle wedstrijden van Duitsland..ze winnen in de laatste minuut, diep in blessuretijd alsnog :( Enige geluk: dit had ik wel gepoold. :) ‘s Avonds hebben we een grote stroomstoring van 4 uur omdat er in de bergen per ongeluk een kabel is doorghakt met werkzaamheden. Gelukkig is er nog 1 winkeltje toch open in het dorp en kunnen we een pizza opwarmen in onze Airbnb, met een paar biertjes op de veranda natuurlijk. Door de enorme droogte (en hitte) zijn alle woods en hikes gesloten, dus dat lukt niet de volgende dag. In plaats daarvan een mooie route met de auto en ruïnes in het national historic park. Daarna met koud bier relaxen op de veranda. En vanavond de legendarische beste burritos in town van het Shell tankstation (ja, echt waar!) testen. Of dat echt waar is en de foto’s daarvan volgen ;)

Morgen: terug naar Denver, een mooie roadtrip van 6 uur en logeren bij Nikki en Tim.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anke:
    17 juli 2018
    Hallo Lotte, wat super leuk om jullie te volgen op jullie reis! Wow, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Enjoy! En ik houd jullie site in de gaten. Even heerlijk wegdromen vanuit Nederland 😀. Liefs Anke
  2. Tante Truus:
    29 juli 2018
    29 juli 2018. Hi Melvin en Liselotte, wat een leuke verhalen en mooi foto's. Er zijn nog meer reizende jongeren zo te zien. Stranden zien er geweldig uit en bij de eetfotos loopt het water in mijn mond. Hier was het de afgelopen dagen erg warm. Zo'n 38 graden. We hebben dag en nacht voor de ventilator gezeten en gelegen. Blij dat het weer wat koeler is. Is jullie laatste reisverhaal van 24 juni ? Dat is alweer een tijd geleden. Waar zijn jullie nu?