Chicago - the magical city

16 juni 2018 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

De eerste nacht slapen we in een Airbnb in een buitenwijk van Chicago. Het is een soort hostel en makkelijk bereikbaar. Na het droppen van onze backpacks gaan we de stad in waar we met Maggie hebben afgesproken bij de Hopleaf, een Belgisch restaurant met bitterballen, mosselen en Belgische biertjes. Maggie neemt ons mee naar een Magic Lounge, waar je binnenkomt door aan de deur van een van de enorme wasmachines te trekken (moet je zien om te snappen ;) We hebben een supergezellige magic avond. De volgende dag mogen we in het appartement van Maggie logeren, zij is er dat wknd zelf niet. We gaan lekker de stad in en kijken rond bij de pier, het strand (!), het Hilton waar heel wat films en series zijn opgenomen en doen een dansje bij de fontein uit Married with children. Het hoogtepunt is de te lekkere hotdog bij The Bean, Chicago-style, dus met alles erop en eraan, niet zo’n slap broodje met een lullig worstje en mosterd en ketchup als in NYC, nee dit is the real thing! ;) Helaas komen we niet toe aan de Chicago-pizza, die ook helemaal anders is dan in NYC: heel dikke bodem en veeeel kaas. Ook doen we nog wat biertjes op het rooftopterras van London House met uitzicht over de stad (en de Trump tower :s) en komen we terecht op de vrijmibo langs de River Walk, met allemaal tropische hutjes, live muziek, spelletjes als pingpong en reuze 4 op een rij (en ontdekt hier in Amerika: zak werpen op een plank met gat erin, uhh ja klinkt apart...we maken er nog wel een foto van ;) Tijd om door te gaan naar het wilde Westen!